på g!

Huvudet snurrar av tatueringsbilder och jag blir galen. Trots att vi har en månad nu som vi är snuskigt rika på så kan vi inte tatta oss. Det blir liksom glasögon ist. It sucks.
Kanske skulle tatuera in glasögonen ist? Kan man få dom som old school?

Ja glasögon ja. Beställde hem provpar från lensway. Erik hittade ett par supernajs. Han ser ut som värsta rockern.
 NU fick jag en deja vu känsla. Jag tror bestämt att jag har skrivit om det förut...
Jag provade iaf samma par och fann att jag ser också rätt så bra ut i dom. Dock inte i ett enda av provparen som jag beställde men jaja. Ska surfa in på lensway sen o se om jag kan hitta fler par o beställa hem.

Emma, Sally och Martin var här igår. Vi hade kulkul som vanligt och fikade. Tänk att det är sån skillnad på bebisar o bebisar. Killar o tjejjer o så menar jag. Hähä.

Jag och Kaspian, eller Stor som jag har döpt om honom till, ska på teater imorgon kväll. Djungelboken och Aristocats. Den första är en stor favvo här hemma och det ska bli riktigt intressant o se om det verklgien blir teater eller  någon halvdan vardagsrumspjäs.
Dessutom tänkte jag kultivera Erik med en riktig teaterkväll någon helg.
 Dinner and a show liksom.
The works liksom.
 A holekwell liksåm.
På RIKTIG teater liksom.
Ingen jävla bio eller film på tv.

About time too.
Jag som älksar teater har inte sett en föreställning på flera flera år.
Ibland blir jag toksugen på att bli fjorton igen o hänga med Faster Anna på jobbet igen.
Min Faster Anna är sminkös och perukmakare och har jobbat på teatern  så länge jag kan komma ihåg. Det är en mer magisk värld bakom scen än på .
Att se alla fa sina ansikten påmålade, håret ersatt av nytt eller inget alls och kvinnor som får Dali mustasch. Eller spelmannen som är mer färglad än en tupp i ansiktet bakom scen men ser helt normal ut på scen.
Ju mer jag tänker på det desto mer sugen blir jag att utbilda mig till något inom den "branschen". Får man förresten säga bransch om teatern?


jaja. Allt lungt och mina pojkar är lika fina som de alltid är.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback