Det hela är ett privilegium (eller "Barnprogramsspecial")

Du vet att du är förälder när signaturmelodin till "Fåret Shaun" går varm i huvet heeela dagen.

Som förälder har man ju privilegiet att få titta på barnprogram. Bolibompa går varmt här hemma. Det finns de programledare vi älskar ( Marcus, Nasim, Nina och Sara) och de vi tycker mindre bra om. Detsamma gäller de barnprogram de visar.
Ibland upptäcker vi att de kör samma avsnitt typ fem gånger i veckan och ibland alla fem gångerna på samma dag. Fet miss!
Men en given succe som de inte riktigt fattat på SVT är att man faktiskt kan sända tex "Ika i rutan" eller "lillstrumpa o syster Yster" fler gånger.
Ibland kunde man önska att de la in en större budget för att köpa in bra barnprogram och skippa de som verkligen suger.
Vem vill egentligen se ett gäng skabbiga handdockor i en möglig cirkusvagn?
Eller ta del av "I drömmarnas trädgård" som faktiskt kräver att ungarna är mer pårökta än när de ser Teletubbies?
Sen har vi ju "Clownen Manne".Jag blir bara förbannad när jag ens tänker på läskiga gubben o hans apa som han hela tiden dumförklarar...

Ja. Mer ris än ros.
Mest tycker jag att det är ganska så underhållande.
Barnkanalen i sig är verkligen en barnkanal. Sätter man på Disneychannel så slåss de hela tiden.
Jag tittar gärna på alla tecknade serier där de slåss men jag vill inte att Kaspian ska se det. Han slåss tillräckligt bra på egen hand utan fler uppslag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback