Snälla kossor!

Jag vill inte passa in, jag vill passa på. - Cecilia Frode // Ängelen

Så väldigt förlösande. Tänk att ord har så stor betydelse.
              
-------------*@*--------------------

En undran:
När man säger: "Oskar kan häva trettio pints på en halvtimma! " så är de flesta karlar inte sena att försöka bräcka detta. Men säger man : " Oskar gjorde middag till sin tjej idag med tända ljus och sen gick de och såg den nya chickflicken på bio." så är det inte lika aktuellt att försöka bräcka Oskar längre. Plötsligt gäller inte längre "nära skjuter ingen hare".
How come?
Känns den nöten för svår att knäcka? Känner de oss inte tillräckligt väl? Eller är det så att " inget de gör duger ju iaf"?

-----------------*@*----------------------

haha. Vi handlade lite basics idag och jag står och väljer mellan mjölk som är laktosfri och mjölk som är laktos"låg". På den ena står det från snälla kor och på den andra ingenting.
Erik tycker att jag ska välja den som är helt laktosfri och jag utbrister " Men den här kommer ju från snälla kor! Jag vill ju ha  snäll mjölk från snälla kossor!" varvid halva befolkningen ute vid mejerivarorna kollar väldigt undrande , dock leende, på oss.
Men vem vill inte ha mjölk från snälla kor?

Kommentarer
Postat av: Mel

Haha! Jag tog den från snälla kossor ;)



Underbart citat föresten!

KRAM


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback