Donnas och deras choklad


Diamanten är kvinnas bästa vän heter det har jag hört. Men jag vill bestämt dementera detta! Statistiken visar att det är choklad. Är det någon som är chokad?
Som gravid ( jag skyller på det nu. Förut så var jag liksom bara sugen) nu så är choklad min absolut största last. Helst Apelsinchoklad. Med lite crunch i. mmmmm....
Ett oändligt antal gånger har jag sagt till Erik: "Hur mycket jag än gnäller eller hotar så åk inte i sista sekund och köp choklad till mig. Nu får det liksom var bra på ett tag."
Två timmar senare så tittar jag på honom och frågar lite trevande om han kanske är godissugen...
Där finns det två vägar att välja för mannen.
"Ja! Herregud va jag är godissugen! Vi MÅSTE ha lite choklad! Jag åker på direkten!!!"
Preeeecis skulle den ultimata mannen svara.
Han skulle inse att jag redan har diskuterat med mig själv och bannat mig själv i minst en timme. Han skulle inse att det var jag som gick i skåpen i jakt på något som kanske skulle var lite chokladigt så jag slapp göra det pinsamma och fråga honom. Han skulle inse att ibland kanske man förhastar sig i sina livsbeslut. Han skulle inse man kan inte ta så allvarligt på saker som en kvinna som precis sett på "Du är va du äter"  säger.
Framför allt; Han skulle inse att ibland behöver man lite choklad föratt få känna sig lite mänsklig igen.



Min man han tar den andra vägen....

Kommentarer
Postat av: Mickan

Haha, den där diskussionen känner jag igen. Den har jag haft allt för många gånger.;) Men som sagt, du ÄR gravid. Det ÄR okej att vräka choklad. Se det som en ursäkt, andvänd alla kryphål. Nu måste jag sova. Really.Hörs o ses snart, när jag sovit ikapp mig själv, och piggnat till från sjukdom. Kramar!

2008-09-15 @ 00:27:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback