Spektakulärt AF!!!

Erik har ryggskott. Han ringer in föratt sjuka sig från mötet och gubben på AF säger åt honom att han ska gå till Försäkringskassan och sjukskriva sig. Detta föratt han inte står till arbetsmarknadens förfogande. Precis som om han skulle tacka nej till jobb om det ringde någon och erbjöd honom?! Eller inte kunde söka jobb?
Nej han kunde ta sig till viktiga viktiga AF och då ska man sjukskriva sig!
Spektakulärt AF!

En annan sådan spektakulär grej så här på morronkvistan haha var att jag fick höra tt vara inskriven på AF hjälper en. Med vad tyckte jag? Jo att stå till arbetsmarknadens förfogande och skaffa ett jobb.
Då i den stunden konstaterade jag att det är bara folk som inte behöver gå till AF som tycker att AF är en alldeles spektakulärt bra instans som borde bevaras. * stående ovationer för AF*

Det är bara vi som är inskrivna och tvugna att gå dit som vet att det ENDA man gör på AF är att sitta och prata om sin situation med en bitter människa som tycker att man ska göra intressetester.
ALDRIG att de faktiskt har ett  jobb till en när man kommer.
Nej.

Spektakulärt AF!!!

Kommentarer
Postat av: Malle

Ja, man tackar man tackar :) Det börjar arta sig. TYP. Haha, ja Tage är my precious =)

Haha, what? Du anar inte hur många gånger jag läst inlägget efter... Jag må vara trög men.. Inneboende? Hihi, nej det har vi ingen! :)



Tre minuter senare fattade jag givetvis vad du menade ^^ Haha, nej ingen inneboende :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback