Restriktioner.

Nu ska jag skärpa mig.
Familjeliv har tagit det bästa av mig. Humör och tro på människan är tilltuffsad. Det känns helt stolligt att ett forum på nätet där folk vädrar sina meningar som om de vore någon sorts världssanning kan få mig att bli så arg.
Jag tillbringar naturligtvis tid med sådant som jag tycker är kul därinne också. Men när ingen svarar i en tråd på länge så halkar jag ofta in på sådant som jag INTE ska läsa.
Tex " Hur många cigaretter har du rökt i veckan nu när du är gravid?" eller " klart att du SKA amma när du är nybliven mamma!".
Sådant som får mig att uppriktigt tro att hela mänskligheten har tappat alla koncepter.
Håhåjaja.
Så nu ska jag begränsa mig när jag sitter o surfar därinne. Det gäller faktiskt hela internet. Det seglar iväg så mycket tid och jag känner faktiskt att jag kan lägga den på annat.
Är det fler än jag som har det så?
Jag tänkte iaf begränasa mig till bloggarna jag läser och jag FÅR kolla bloggkoll en gång om dagen. Det kan ju faktiskt ses som kvalitativa uppdateringar i folks liv som jag kanske inte pratar med så ofta. Eller hur?
Plus att jag får uppdatera min blogg så ofta jag vill för det är själshälsa att skriva mycket.

Men andra sidor som FL och FB där jag har en tendens till att fastna men inte göra ngt direkt nyttigt tänker jag prioritera bort. Det funkar med en gång i veckan utan att man missar ngt. Faktiskt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback