En lista som blev två

japp nu kommer en sådan dära trist "att-göra-nu"-lista.

1. ställa om klockorna. Förvirring har rått hela långa dagen.
2. Möblera om i Kaspians rum.
3. Röja och dammsuga och städa WC i valfri ordning.
5. sen ska jag för fjärde gången i ordningen göra fint i gästrummet.
6. förhoppningsvis hinner vi handla lite. Kylen är nämligen tom. Jag städade ur den förut och konstaterade att vi är mycket oansvarsfulla, jag och Erik.
7. Lyssna på mycket bra musik, högt så att jag kan sjunga utan att behöva oroa mig för vad folk ska säga.
8. Se om jag kan lägga in lite fina lägenhetsbilder här elteftersom det blir färdigt.
9. ta bild på magen.
10. ställa ner vagnarna i källaren samt hitta kedja att göra fast dom med.

Jag gjorde måååånga såna här listor innan Kaspian kom till världen. Fast då var det mest på saker som behövde inhandlas inför bebisen ankomst.
Nu känner jag bara ett väldigt lugn. Herregud! Man kan väl bara sitt barn om det är så att man inte kan/vill köpa barnvagn just då?
Nu tänker ni säkert: Ja men ni har väl allt? Ni har ju Kaspians alla grejjer ?
Jo man kan ju tycka det. Men det är inte så. Ju mer förälder man är ( dvs man har ett barn sedan tidigare) desto mera inser man hur mycket onödiga prylar man köpt. Sprajlans nya dessutom! Begagnat ÄR bäst. Det är så enkelt.
Så vi har gjort oss av med mycket och insett hur en bra vagn ska vara. Priceless let me tell you!

Ja snart är vi flerbarnsföräldrar. Tiden går så fort.

En till lista:
Vi har :
bärsele ( beg babyblå alldeles förträfflig)
skötbord ( köpt på loppis för 25 (!) spänn. Redan på plats i badrummet. Väggfast)
Säng ( beg som vi fick av Eriks pappa Leffe. Röd med nedfällbar sida som vi hade till K. Förträfflig)
Vagn. ( rostig)
Kläder ( till förbannelse!!!)
leksaker ( också till förbannelse!)
bröstpump ( räddaren i nöden appselut)
Babywatch ( av superkvalitä. fått av Semper för 300 inskickade eankoder)
Ett stycke blöj och vällingfritt barn sedan innan. Mera värdefullt än så blir det knappast! ;-)

Jaja. Städning.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback