"Gypsyvacation"

Vi är inne på sista dagen för oss själva i det yberstora huset i Skara och har inte ätit glass eller nått. Kaspians tänder ( de jättestora längst in) fick för sig att de skulle komma just den här helgen och det är ju bara att finna sig i situationen. Feber, suppar (=supositorer= medicin i rumpen ) och jos,jos,jos. Stackars knyttet är som ett litet portabelt element.
Just nu slafar han iaf och jag har varit ute o plockat körsbär, hallon och norpat några rabarberstjälkar i trädgården.
Det var lite snopet att försöka få ihop till lite hallon. De har varit tvungna att flytta på buskarna eftersom de inte ville ha dom rammade av grävmaskinen och det har tydligt påverkat bärväxten.
( nu ringde mamma och undrade vart vi var någonstans. haha jag som pratade med Jossan typ tio minuter innan vi åkte i torsdags. Tonåringar.)
Iaf så  lovade jag Erik at göra rubarbpie igår så nu får jag väl se till ovara lite huslig då!

Hoho! Igår så brakade åskan lös! Blixten slog ner en liten bit härifrån men det kunde likagärna varit i grannhuset. Det lät som det iaf. Har aldrig hört en sån jävla smäll förut.
Micke o Kicki var här o fiakde och hennes mage hade blitt stor. Hon var tvungen att åka till jobbet och Micke blev kvar och jag, mitt ägg, glömde att fråga Kicki vilken vecka hon var i . Så jag frågade Micke. Men jag hade ju glömt Regeln. karlar kommer inte ihåg födelsedata, bröllopsdagar, vilken färg man har på ögonen och kommer naturligtvis itne ihåg vilken vecka man är i när man är gravid. håhå ja.
MEN till hans försvar så kom han ihåg att de är beräknade till ( var det femtonde Micke?) november.

Jag längtar tills magen börjar synas ordentligt. Det känns totalt annorlunda nu mot med Kaspian. Lugnet och säkerheten är lägrad och jag tänker inte ens "Vad är det jag har gett mig in på?... IGEN?". Faktiskt gör jag inte det.
Nu så känner jag att jag kan kräva att det ska bli en tjej. Med K så kände jag mig manad att alltid tala om att jag i första hand ville ha ett friskt barn. Men vem vill inte det?
Barnmorskan frågade mig hur vi skulle ställa oss till ett barn med tex Downs.  "Ett barn är alltid ett barn," sa jag, "och det är  få förunnat att få ett speciellt barn . Blir det så, så blir det så. Det är fortfarande mitt barn."
Det är något som jag står fast vid.
Iallafall så känner jag inte behovet av att påpeka att jag vill ha ett friskt barn. Jag vill gärna ha en tjej. En L***L**. En Z*** är givetvis superbt det med, its a fiftyfifty chance u know! ;-D

Haha glad och lugn.

Tusen tack för alla Grattis! Jag har lättare föratt lipa nu och jag behöver nog inte säga mer än så? ;-P Skriver svar ordentligt väl hemma igen.

KRAMAR TILL ER!!!!


Michelle: *kramar om hårt*


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback