En variant av golf

Mycket har hänt, faktiskt, sen sist.
Varit på trevlig och god middag hemma hos Mickan. Mycket gott och trevligt med Matlagerskan, Trulz och Elsa. Ska försöka mitt yttersta att efterapa den goda maten här hemma någon dag. Men var lugna! Jag larmar alltid brandkåren och räddningstjänsten innan det lagas mat här!

Erik fick slutbeskedet om praktiken! Det blir en provanställning vid midsommar!!! Tjohej!!!!!

I Fredagskväll så var jag, Kristiiiin ( formerly known as Kicki. Mycket roligare att säga Kristiiin) och Liza på plats när det var dags för Lokatt spelning i parken!
Å gud så kul jag hade!!! Nästa gång du är på spelning så kolla in trummisens miner och tänk dig hur det skulle vara och se dom i sängkammarmörkret.... hahahahaha....
Det var en del bra lokala förmågor och ett band från Västerås som var minst sagt underhållande...
De hade en "maskot", som de uttryckte det, som gick ut på scen då och då. Han var klädd i kåpa, vitmålad i ansiktet och såg lite sådär ond ut. Han eldpoiade och sprutade också eld. La Grande Finale toppades med att han kom ut på scen med ett långt rör som han höll som om det vore ett hölster för sina mer intima delar...i en lite mer stående position.... Jaha tänkte vi. Vad kan då detta vara måntro? Det hela klarnade när det hördes ett "POP!" och vi stod i ett regn av konfetti två sekunder senare... Då vill jag också tillägga att detta bandet spelade sist och det var runt tjugo pers kvar....... overkill tror jag att det kallas....
Btw: www.astralkingdom.com

Ett mycket underhållande spektakel vill jag lova och både Handels ( som vi representerade) och SSU fick några nya stjärnor på sin himmel.


Denna veckan har varit hektisk. Jobb och en sjuk son. Igen. Öroninflammation igen. Så nu äter grynet medicin och vi hoppas på att han ska slippa eländet för all framtid... igen...
Detta fick oss att fatta beslutet att vi ska skaffa oss en bil. Det är så jobbigt att vara beroende av andra när man behöver ta sig in till jouren tex. Så svärmor hittade en WV golf variant ( tror jag att det var). Kombi som låter alldeles för bra föratt vara sann.




"Växellåda: Manuell
Bränsle: Bensin
Perfekt familjebil!
Pärlblå med ljus fräsch klädsel.
Nybesiktigad utan anmärkning.
11500 mil.
Vinter och sommardäck medföljer.
Airbag på förarsidan och sidoairbags.
AC.
Dragkrok.
CD-stereo.
Servostyrning.
Centrallås och elbackspeglar
Rails och insynsskydd.

En ägare."

En -98 för 37000 kr.
På bilden ser den superfresch ut.
Så imorgon bär det av till Boråstrakten för inspaning och eventuellt köp av bil. Mycket vuxet och så..

Jag går i inredningstankar om vår hall. Vi har en sån dära trist hatthylla som är standard. ASTRIST. Så nu ska här bli lite Ernst fasoner och fixas och donas själv.
Tänker att jag ska ta en före och en efterbild så fort det är klart.

Jaja. Kram på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback