Grönt är skönt

Nu är det fullfjärdad sommar men folk runt omkring mig envisas fortfarande med att säga: "Sen till sommaren...". Det irriterar mig lite. Dessutom är det dom som är ute i solen hela långa dagarna och verkligen borde fattat vid det här laget att det redan är sommar.
Slut på klag.

Kaspian sa igår : Mamameemma! ( översättning: Mamma är hemma!)
Jag blev så himla glad så jag var nära att börja lipa varje gång jag tänkte på det igår. Vi som har barn vet vad som menas när man säger att tiden går så fort...
Dessutom säger han : "Dädåboja!" (där då bor jag!") när vi kommer utanför vår dörr i trappen.
Nu kan han säga :
Baj med ett s på slutet ibland :-D, kissa, bil, motorcykel( om än lite sluddrigt), cykla, bada, toa, tutt, dricka, mamma, pappa, Liza, Jejja( Jossan), Titti ( Kicki), Itta ( farmor Birgitta), sitta, hejdå, hej, kaaakaaaa!, ja, nej, klocka, kaspian ( lite sluddrigt), Geta ( fröken Margareta på dagis, leka, där, därborta, flygplan, flicka, pojke, blomma, o-o ( volvo), åka.
Nu har jag säkert glömt jättemycket. Men dyker det upp nått mer så lägger jag på det.

Jaja. Det är fint väder och det är kul på jobbet. brunbrända ungar överallt.
Det kom in tre killar igår och den ena av dom försökte tigga till sig en chokladbit.
-Hur många spänn kostar den?
-Det står där, fyra kronor.
Då håller han upp armen och spänner muskeln fyra gånger och säger "spänn" för varje gång. Flinar och tycker att han är jätterolig. Gulligt. haha.
Undrar hur länge dom hade filat på den. :D

Jag har hunnit ha öroninflamamtion och Kaspian och Erik har hunnit bada i Pankapölen. Jag saknar aldrig så mycket en riktig sjö som på sommaren alltså. Skitstad.

Erik får sin provanställning nu efter midsommar!! jihoo!!! Nu är vi rika! hahahaha!!!
Det är ett skitbra jobb men det märks att det är killar som styr. Ingen framförhållning whatsoever. De frågar på fredagen om han kan jobba på lördagen. Hallå?

Snart är det semester. Då ska jag sola, bada och gosa.

Jag läser väldigt mycket när jag lägger Kaspian. Nu har jag sträckläst Paolo Coehlos Zahiren och Alkemisten. Det gick inte att lägga ifrån sig dom. Nu har jag börjat om på Zahiren igen. bra är den.
Jag har satt hundöron på alla ställen i böckerna som jag tycker att det står något som är speciellt bra. Nästan varje sida är det vikt på. :-D

Jaja. Gla Missommar!!

Kommentarer
Postat av: Marie&Rasmus

Hej hallå!
Vad kul att han har så många ord i sitt lilla föråd!
Hoppas ni får en dunder trevlig midsommar!
kram!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback