Känns renoverat

Nu äntligen har rörmokaren vart här. Han har bytt blandaren i köket o i badrummet. Inge mera skabb här inte!
Imorron blire dessutom bad i badkar! Tänka sig vicken lyx!
Det blir ju lite annan känsla och ser bättre ut. Lite renoverat.
Ja och nu undrar ni hur lite det egentligen händer i mitt liv. Väldigt lite faktiskt men desto fler roliga teorier och filosofier! :-)

Igår ( snarare inatt kanske) såg vi Eragon. Jag har nog inte blivit besviken på en film någonsin. Jag blev inte ens såhär upprörd när jag såg slutet på Pirates 2.  Jag hade verkligen sett fram emot den och blev stormförtjust när Erik deklarerade att vi kunde titta på den äntligen.
"Eragon" och "Eldest" är de två böcker som jag har läst nu senast som gjort att jag inte vill läsa ngt annat tills den tredje sista boken kommer i samma serie.... Vilket säger allt om hur mycket jag älskar böckerna. Dessutom är det väldigt bra "nybörjar" fantasyböcker. Otroligt välskrivna och inte hundra olika namn att hålla ordning på, på samma gång. Mycket bra.

Min frustration och aggretion ( stavas det så?) blev mastodontstor när vi sett en bit in på filmen. Frustande och svärandes inser vi att de inte följer boken alls och ändrar på allt... Man fattar inte vitala grejjer och de har tagit bort saker som eliminerar chansen till en uppföljare! DÅRAR!!!
Vi blev tillomed såpass upprörda att vi ska minsann skriva ett brev! Nåja ett mail iallafall  och uttrycka vårt missnöje!

Varningens ord! Se för guds skull inte filmen om du läst boken. Eller kort o gott; Se för fan inte filmen utan läs böckerna istället!!!!!!


Kommentarer
Postat av: Mickan

Hola amiga! (heter det så månne??) Tänka sig att jag hittade dig här...fast du är inte direkt lik dig själv på bilden, ser inte så noga...=)
Kraam!

2007-02-13 @ 14:24:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback