Urholkning

Jag är supertrött. Det hela kan bero på att jag är onödigt förkyld. Ni vet, jag är sådäringa ...håglös.
Idag har jag letat igenom mina tankar efter en låttext som jag skrev för länge sedan. Jo, jag började i tanken eftersom det är lättare att hitta den bland papprena om man först hittat den i huvudet.
Men jag vet inte riktigt vart den är. Det är hemskt synd för den är faktiskt riktigt bra. Inte bra på det sättet som dikten du skrev i fyllan o villan i lördagsnatt utan bra som i ... riktigt bra!
Jag tog med den till Chonas ( fancy för Jonas) för jag ville ha musik till den och det blev bra. Jag kan inte ett enda av ackorden han lärde mig men melodin sitter i huvudet som i berget.
Jag har en aning om vart den är men är inte säker. Jag ska försöka lokalisera den utomkroppen imorgon. Då kan ni få höra den.

Just precis nu känner jag mig såsig. Jag borde lägga mig och sova men det är alldeles för sent.
Det susar så mycket i mitt huvud men jag tycker kanske inte det ska vara till allmän beskådning. Ibland så har jag suttit och skrivit mycket här bara föratt inse att det är för mycket. Vilket så har jag sparat det eller bara rätt och slätt raderat alltihop. Men det är väl så när man är välsignad med ett så bra sätt att bara kunna skriva ur sig allt.

Jag ska börja ge mig själv lite tid. Det ska absolut inte bli en tvångsgrej utan en känslogrej. Känner jag att jag vill umgås med mig själv lite så har jag ju alltid ateljen. Det är så svårt att få inspiration på ett ställe med galler för fönstren bara, även om man lyssnar på Lars och Lisa.
Men nästa gång ( förmodligen imorgon) blir det rött och yvigt!

"Du kan inte förändra världen. Låt världen förändra dig."  Var det någon som sa va?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback