Himla schnasigt. (eller inte alls.)



Så här ville jag se ut i håret när jag gick och klippte mig i lördags. Allt på en gång.

För det första så var detta första gången som jag klippte mig kort på säkert 7 år. Inget med det. Jag har alltid sagt att håret växer ut. Ingen har kunnat motbevisa mig hittills.
( förutom e då som bränner bort sitt hår. Men det räknas väl inte?)
Jag har alltså haft kortkort hår innan. På tvåtusentalets tidigare hälft samt nittonhundratalets slut.

Jo SÅ gammal är jag.

För det andra så har jag ju precis tagit ur mina dreads.
(De är fejk och hänger nu utanför sovrummet. Jättefina är de. Jag har gjort dom själv. *stolt*)
Jo och detta har medfört att håret är väääldigt torrt och slitet. Not fun no my friends. No.
Vilket i sin tur medfört at det bildades liksom naturliga fula "dreads" här o där i mitt hår. Skitfult.

Hursom så bestämmer jag mig föratt klippa av mig håret. Så detta utspelar sig hos frisören:

Jag talar om att jag vill gärna ha lite kort och flikigt sådär. Pekade på en bild som liknade nr 2 ovan ( fast egentligen vill jag ju givetvis ha det som den sista bilden fast i rosa som bild nr3.) ( såklart)
och talar VÄLDIGT TYDLIGT om för honom att det INTE FÅR BLI TANTIGT(!) (!) (!) !
INTE TANTIGT...
Han börjar klippa och det hela ser väldigt lovande ut. Tills han inte klipper mer och tar fram fönen och rundborsten!!
Jag sitter o blir page:ad och uppfluffad som en blandning mellan Marge Simpson och Peggy i Våra värsta år.

hmmm....


Jag tittar på honom lite frågande och säger att det inte riktigt var så jag hade tänkt mig det.
Pekar på bilden en gång till och säger lite kortare. Inte axellångt medandra ord UTAN KORT OCH FLIKIGT!!!
Suckande plockar han upp saxen och klipper en centimeter till på längden . Sedan tar han vax på fingrarna, klenar i mitt hår och tar av den där kappan och sedan tar han betalt. Utan ett ord.

Love was NOT in the air.
Så mycket kan jag säga.
Jag storgrät när jag kom innanför dörrn hemma.
Liza ,fina Liza, gjorde sitt bästa föratt muntra upp. Tack gumman.
Erik, min Erik, han ska raka mohawk på mig nu i dagarna.
Suck it herr "Frisör"!!

Kommentarer
Postat av: Malle

Men åh! Frisören ska göra SOM MAN SÄGER och inte nåt annat! Förstår din besvikelse! Vart klippte du dig nånstans? Hoppades på bild men om det inte alls blev som du hoppades kanske du inte var så pigg på att lägga upp nån förstås! KRAM!

Postat av: Angelique

Tycker du ska lägga ut bild. Har svårt att tro att min underbara, balla, tjejja kan se tantig ut. Förstår dock besvikelsen

2009-09-22 @ 07:27:12
Postat av: Emma

ååå...en vettig frisör hade ju sagt att tyvärr, den där frisyren klarar jag inte av eller nåt liknande!! lider med dig gumman!! jag vet hur stora förväntningar man har på hur det ska se ut! långa varma kramar

2009-09-22 @ 09:55:30
Postat av: Mika

Hoppla! Kan det finnas varre saker an att ga fran frisoren och vara brutalt missnojd? Skulle inte tro det. Jag lider med dig, hjartat. Och sager som jag alltid sager, och du med saklart, eftersom vi ar tokarns synkade (b prepared 2 mive with this 4 th rest of ur life, woman!) att det faktiskt vaxer ut. Och under tiden finns sjalar, diadem, klammor och turbaner (Tack GUD for turbaner!). Jag ska hjalpa dig genom sorgen genom att satta mig under handerna pa Karlsson just precis nu, ska forsoka fixa till de dar svarta harstraerna sa de blir roda. Cross ur fingers, kvinna! KARLEK!

2009-09-27 @ 07:58:36
URL: http://ingvarsdotter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback