Jaha du det gick ju bra

Det där med knipandet gick inget vidare.
Vid två på natten till idag så klockade jag värkar. Tog 2 alvedon och gick o la mig vid halv tre. Halvslumrade till halv fem. Gick upp och vankade lite. Tänkte se om de avtog.

Erik åkte iväg till Halmstad men fick vända tillbaka efter att jag pratat med förlossningen. Koll.
Kaspian lämnade jag på dagis mitt mellan värkarna sedan åkte vi när Erik kom.
Vi åkte på koll. 40 min med ctg och hjärtljud och värkar. Jag var öppen 1,5 cm och bebisen är fixerad.

Så vi gick och handlade ltie bebiskläder och stånkade omkring på Skövdeberg. I skidspåret. Jag ramlade. Det gjorde ont. Men Erik min räddare i nöden halade upp mig från den onda marken.
"Jag hatar Skövde." Snyftade jag. Väldigt moget.
Vi fikade i bilen och åkte tillbaka till förlossningen där det gjordes en koll till.
Två barnmorskor försökte hitta min tapp. INTE kul..
Läget oförändrat och jag har inte haft fler värkar än de saftiga jag hade på berget när vi gick. Tjoho.

Jag är trött. Väldigt trött. Så nu ska jag faktiskt försöka sova.
Vi åker inte in igen förrens det A; gör riktigt on B; vattnet har gått C; ungen är ute.

Punkt.



Kommentarer
Postat av: Therese - Eira min ögonsten

Vad spännande :)

Postat av: Mickan

Åh maj gaaad!Jag sitter ju här på andra sidan earthen och blir kanonnervös o stressad av det här kniiipandet som inte funkar så bra!Herreminjeeee! Men snart är lille Eliott hos er, det blir ju en glädje! Men jag säger INGET om det hela, inte ett ord. Jag fattar inte hur det känns, men vet att jag tänker på dig och er ungefär varannan minut, och varje dag jag vaknar tänker jag att idag kanske är dagen då E föds. Tänk! Det här kommer gå alla tiders. Jag masserar dina onda axlar med mina tankar, ungefär så. :) Kan det hjälpa något? :) Massa stärkande kramar från NZ och en solbränd tant M

2009-01-14 @ 04:43:33
URL: http://ingvarsdotter.blogg.se/
Postat av: Mickan

Har han kommit nu? Har han kommit nu? Har han kommit nu? Du har inte uppdaterat på flera, flera timmar. Är det dags? Kram!

2009-01-15 @ 06:39:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback