Sköna killen mittinatta!

Inatt vaknade Kaspian mittinatten ( naturligtvis strax efter att jag lagt mig. Ni vet precis när man sjunkit en bit in i sömn men inte hela vägen) och ska prompt upp. Han pekar att han ska ut i vardagsrummet och tycker visst att vi ska kolla på tv. Mitt. I . Natten.
*Suck*
-Är du hungrig Kaspian?
Han skakar på huvudet.
-Vill du ha välling?
-mmmm. Dä!
Han pekar på skåpet där vällingen förvaras och nickar febrilt.
Ok välling it is.
Vi sätter oss med vällingen i högsta hugg i fåtöljen och sätter på tvn. Pojken äter halva men sen vill han inte ha mer.
-ok då sover vi nu.
-a.
Åtföljs av en nickning  av sonen och en mycket nöjd suck av mamman.
Men när vi väl kommit in och jag ska lägga ner honom så är det inte alls bra. Han gapar och är skitlessen. Eftersom jag ännu inte har gått alla kurser i Kaspianska och det tror jag inte heller att sonen gjort så plockar jag upp honom och frågar vad som är fel.
-Är du törstig?
Han skakar på huvudet.
-är du hungrig?
-a.
Han nickar igen och jag river mitt hår i trötthetsfrustration och undrar om man kan rea ut barn på blocket. Fast om jag lägger ut en bild på honom på tradera där han har det urgulliga vargflinet så borde det inte ta så lång tid...*hm*

Vi går återigen ut till fåtöljen och jag ger honom flaskan. Men se det är lite motstånd.
-vill du ha mer välling älskling?
Med ett bestämt skakande på huvudet återgår han till Sex in the city.
Nähänä.
Så då tänker jag ju att sex in the city är ju inte helt fel alls. Kan ju se till reklampausen bara.
Men det var sista tio minutrarna av avsnittet. När sluttexten rullar så tittar jag på sonen och frågar:
-ska vi sova nu? Är du trött?
-a.
Han nickar och pekar mot hans rum.
Eller hur tänker jag. Inte hoppas på för mycket nu mamman och tro att du ska få sova ltie snart.... för det här kan gå hur som helst.
Men när vi kommer in säger vi gonatt och han somnar på 5 minuter....

Killen som vaknar mittinatta föratt titta på sex in the city !! Oklanderlig smak.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback