Namnen

Jag har fått en förfrågan om förklaringar till namnen på pojkarna.

 Kaspian Gimli Aragon Månwhilde Bardh

Kaspian med K föratt det bara dök upp samtidigt i mitt och i Eriks huvuden. Suvveränt.
Gimli föratt Erik tycker att det är fint och strongt manligt och Aragon av samma anledning faste det valde jag.
Månwhilde fick han heta sist föratt han var vild som tusan i min mage om nätterna.

Eliot Murphy Kallebass Lipton Bardh

Eliot föratt det liksom Kaspian bara kom till oss. Och Kaspian och Eliot passar väldigt bra ihop. Två kungligheter.
Murphy av "Dropkick Murphys" självklart.
Vi frågade Kaspian vad han tyckte att bebisen skulle heta. Han utbrast Kallebass mycket nöjt och vi asgarvade. Tokigt bra namn.
 Jag ville gärna att han skulle heta Lipton. Det finns en karaktär i "Höjdarna" som heter det och jag gillar honom jättemycket. Dessutom är det ett sånt dära "smaka på namn" som Rhododendron ( som måste uttalas på göteborgska annars är det inge kul) och Dandylion.


Så där är förklaringarna till namnen på våra pojkar.


(Vi ville inte ha några släktnamn för våra barn är ju sina egna. Dessutom skulle det bli så galet mycket namn till dom vardera.)

Kommentarer
Postat av: Ingvarsdotter

dina barn har de vackraste namn som finns, tror jag bestamt. Jag alskar dem, bade namn och barn. och er. Karlek fran en liten, liten Mickan som ser med tillforsikt pa denna vackra fredag i Auckland, och hon sysselsatter sig med en massa att gora.

2009-05-15 @ 01:07:58
Postat av: Marie D

så söta ni är! ni är så härliga!

kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback