BF+3


Mera mera!
Här sitter jag och är ett jävla gnällmonster men så tänkte jag blogga lite och får se alla fina kommentarer!! Glad glad i hjärtat blev jag! Tack så mycket! =D

Jag är lite i upplösningstillstånd.
Han skulle kommit ut i söndags. Det var vi lovade... jaaa jag vet att de inte lovar det men alltså sätt inget datum då! Jäkla barnmorskor! Säg ist: Runt slutet av jan eller början av feb kommer ongen komma. Punkt.
Iaf.
Bitter och jävligt hormonstinn ( mycket lik häxan Surtant) ringde jag MVC förut. Jag ville höra hur länge mna "får" går över tiden. Naturligtvis får jag prata med den hurtigaste barnmorksan på denna sidan jorden.

BM: -Jag talar ju om för de mammor jag har hand om att de måste ställa in sig på att de kan få gå 2 veckor över tiden.
Jag: -Jag kan ju tala om med säkerhet att man aldrig gör det. Do date är do date.
BM: -hehe ja ooo jag försåååår veeerkligen vad du menar....

Senare:
BM:- Försök att njuta nu av den sista tiden istället! Tänk om ltie. Försök att vända på det. Hur många gånger mer kommer du att ha din fina bebismage? Passa på att njuta nu!
jag:- Ja det där kan du ju försöka lura i en förstföderska. En omföderska går aldrig på det.

Nu i efterhand inser jag ju att jag låter som en väldigt bitter och cynisk människa. Men det är precis vad flera veckors dålig sömn och ont i kroppen gör en till, en bitter gammal kvinna.

Som svar på min fråga så går vi nog max till den 11:e feb. Vilket känns som elva veckor menmen.


Vi har varit ute o gått en del men nära hemma då jag är lite rädd att bli superkissnödig. Nu ska jag försöka sysselsätta mig med lite dammsugning och sånt annat trevligt. Kanske damma hela lägenheten. Eller vad säger du Emma? ;)


(BF=beräknad förlossning)


Kommentarer
Postat av: Liza

Han e så skumt lik både dig, mig o Jossan på den bilden!! Behöver ju inte undra vart den där liiite smågalna genen kommer ifrån då... :/

Underbara Axpian!! Har kollat efter handbollskallsingar (shorts) till honom, men hittar inga passande (d ska ju stå "Team Liza" på...)

2009-01-28 @ 17:06:25
Postat av: Emma

Usch jag har fortfarande inte dammat...försökte men hittade ingen bra dammtrasa å då började jag storgråta....sen insåg jag att jag nog inte skulle orka så då fick martin dammsuga istället, kändes genast lite bättre då :)

Nu sitter jag här med jobbiga intensiva värkar var 10 min.ibland oftare. tror att proppen har gått och hoppas på att få åka in inatt!!!

2009-01-28 @ 22:22:48
Postat av: Michelle på andra sidan jorden

Min finaste omföderska! Det är helt OK att gnälla på hurtigtanter som försöker få dig på bättre tankar. (De får ju dessutom betalt för det, finns det ingen hejd på ondskan i världen VA VA VA???!) Älskade, snart har du nog den där lille parveln hos dig, och jag väntar med spänning här!!Och jag längtar tills ni ska komma o hälsa på mig i UK, hälsa din pojk att jag nog ska fixa fram noshörningar. Villhan ha det, så...:) London Zoo säger jag bara!:) Until next time...X

2009-01-29 @ 02:26:47
Postat av: Marie D

inne och kikar hur det går för er!

Hoppas att du inte går över tiden så många dagar till!!!

Du får allt meddela den där Ongen att hyresavtalet nu är Uppsagt! ;)

kram!!

2009-01-29 @ 22:52:39
Postat av: Jolin

Marie!

Jag har slarvat bort din bloggadress IGEN! Give me pls!

2009-01-29 @ 23:41:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback