Tråkigt värre.

Manchester U spelar på tv nu. Gissa tre gånger vad min gubbe gör?

Vi som skulle möblera om härinne. jaja. God kvinna reder sig själv.

Idag har jag varit på AF. Det är alltid lika spännande. Först och främst föratt de begär leg. Har man inget leg så får man allt se till att skaffa det innan man kommer och tror att man minsann ska få skriva in sig. Joho! Det är faktiskt så!
Inte ens banken har så hård legkoll som de har på AF.
Mycket bizzart. Som om någon annan skulle klampa in på AF och låtsas vara jag? Haha! Det är tydligen eftertraktat att vara arbetssökande!

Sedan när man är inskriven och registrerad så får man en tid hos en handläggare. Vad gör man på den här tiden?
På de möten som jag har varit på så har vi satt oss ner och han har tittat beklagande på mig. Sedan har han lagt fram sina förslag till en lösning. Förslag som jag redan gått igenom i huvudet och vi antingen inte har råd med eller inte kan.  Med andra ord slösar jag bort en helt timma på att diskutera idioti med någon. Tid som jag kunde lagt på jobbsökande.
Jaha. Han lägger upp en "handlingsplan" som det inte står något i annat än en tid för nästa besök.

Det hela är mycket givande.

Jag kan inte begripa varför de har kvar instansen överhuvudtaget faktiskt. And dont get me started on jobbsökarkurser.

Nu kan man ju fråga sig varför jag som gravid har börjat söka jobb o börjat ränna på AF i början av sjätte månaden. Hm. Jag har sökt lite tidigare med givetvis. Det känns inte motiverat med tanke just på att det itne finns en kotte som skulle anställa mig. Jag kanske blir kallad på intervju men då ser de ju magen.
Min lösning är att söka jobb som tex besöksbokare hemifrån.
Jo jag måste eftersom vi måste vända oss till soc föratt få livet att gå ihop nu. (Det är superångest framkallande men söker jag bara jobb hela tiden slipper jag tänka så mycket på det.)
De kräver att man är inskriven på AF och söker en sjuhelvetes massa jobb. Annars får man ingen hjälp av dom. Det är flera andra saker de kräver av en och en del av dom tycker faktiskt jag är lite ... integritetspåträngande.

Jaja. nog tråkigheter.

Nu måste jag ner i tvätten.

Kommentarer
Postat av: M

Finaste, skickar en värmande kram i höstmörkret. Soc är skit, det svenska systemet är över lag skit skit skit. Men snart kommer det ett barn, som ska förgylla vardagen med sin närvaro. Tack för ditt pepp, jag behöver det så mycket. Snart är jag piggelin nog att komma på besök. Jag längtar så efter dig, och Lisch känns så ensamt och litet. Kram!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback