Lite tidigt på morgonen kanske....

Jo! jag kom på igår vad jag och Ewa pratade om som jag vill blogga om!

Den tunna linjen mellan geni och idiot.
Ewa sa att det var en person som hade " förläst" sig. Det tyckte jag lät konstigt. Hon förklarade att det var när man  varit supersmart men sedan läst för mycket och blivit knäpp helt enkelt.
Vilket väckte min fråga: Är det så att de vet för mycket?

Är det dessa människor som vi betraktar som idioter som går runt med svaret på Den Stora Hemligheten Om Livet ?
Men ingen lyssnar för de är ju trots allt idioter?

Geniet står där och pendlar på kanten kallar man lite excentrisk men supersmart och lyssnar på allt han har att säga. Inte vet man i den stunden att han kommer att läsa för mycket det närmsta halvåret och kommer veta Svaret På Frågan bara att ingen lyssnar för nu är han plötsligt en idiot som talar om att ankor och deras betydelse för svarta hål.

Kort: Jag tror att idioter har svaret på frågan men ses som idioter föratt universum inte kan ha det på annat sätt.

Nu vet jag att det är några som läser här. Jag vill gärna veta om era åsikter i frågan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback