Soft.

Jag borde verkligen ha gått på lektionerna idag men jag skippade det. Trött som fan. Sov ett extra tag och sen gick jag med Liza så hon klippte sig på stan.
Erik jobbar kväll denna veckan så alla rutiner jag och Kaspian jobbat till oss sjabblade vi ju till redan imorses! ;-)

Läste för en dryg timme sen, på aftonbladet haha, att man kan se en asteroid ikväll. Men eftersom jag har en otroligt otur så är det molnigt. Självklart.
Senaste tiden har varit full av "sammanträffanden". Vid åtta idag var det en dokumentär på tvåan om "Glasöken" i Egypten som jag kollade på och tyckte var superintressant. Roligt var sammanträffandet med ljuset och träden Tungruska som jag precis läst om i fredags och sen det här med Aphopis-asteroiden! Mycket universum, svarta hål, galaxer och stora grejjor snurrar i mitt huvud nu.
Hm. Ska ta mig en kik och se om det har klarnat lite. Önskar så att jag kunde göra ett Dobsonteleskop all by my self. Kan kan jag ju. Men tid?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback