Vuxenpoäng

Vernissage imorgon! kl 1300 i Bildkällaren. Välkomna!


Igår var jag på föräldramöte. Snacka om att plocka vuxenpoäng!
Mest var där mammor naturligtvis.* Det visade sig att nästan samtliga var lärar och runt 29-37 år. Jag kände mig minst i hela världen. Men sedan så började Isas mamma  Sophia prata med mig som väl var. Vi hämtar ongarna samtidigt varannan vecka och har småpratat lite innan. Vi kom fram till att vi bor nästan grannar, att det är stressigt att ha barn och att en sammanslagning av avdelningarna vore ju alldeles förfärligt.
Väldigt mycket vuxenpoäng.

Det är så konstigt. Jag känner mig alltid som en  nittonåring när jag ser kvinnor i min ålder. Barnslig,vilsen och oartikulerad. Allting är så himla redigt med hus, bil, besparingar, semester och karriär. Jag har lägenhet, bil ( inget körkort men det är vår bil), prestationsångest, har inte varit utanför landet på gud vet hur länge och är totalt vilsen. Är det sånt här som gör att man får åldersnoja?

Det är olidligt att bo på tredje våning med en sexton kilo tung 2 1/2 åring. Tungt och tjatigt blir det när man vill ha upp honom. "Men du är så stor nu Kaspian! Du kan gå i trappan själv." " om du kommer nu så får du glass när vi kommer upp! ja! Glass!" " K.O.M.  N.U."
Då är det inte långt från en annons på blocket** I´ll tell you...phu.



















*Har du tänkt på det som kvinna? När din man har ringt ett samtal tex och du frågar vad som sas så säger han att han inte riktigt vet och du kan lirka ur honom max två oviktiga saker. Skulle du däremot fråga din vännina så kan hon nästintill ordagrant tala om vad som sades, vilket humör personen var på och vart personen var ( tex mobiltelefon på tåget)..
Därför är det naturligtvis så att det mest är kvinnor på föräldramöten, som ringer "viktiga" samtal och säger saker i stil med "Åh! Allt ska man behöva göra själv annars blir det ju inte ordentligt gjort". Så de ska få alla snaskiga detaljer och inte missa något som faktiskt kan vara väldigt viktigt.
**"Säljes:
Underbar tvåochetthalvtåring.  Älskar bilar och är en superb cyklist. Säljes till familj med lägenhet på bottenplan alt. hus. " hahahahaa.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback