Vuxen

Ju mer vuxenpoäng jag plockar ju mer sjuttonåring känner jag mig. Fler?
Tx när jag var käck och tyckte " men det är klart att jag ska var med i Föräldraföreningen på dagis!".
haha eller hur? Det är som att komma in i lärarrummet. ALLA andra är supervuxna och vet var de ska göra av sig och jag sitter o känner mig som sjutton år.
 Fast när man går på krogen känns det som man har hamnat fel och är på något disco för tonåringar. Tonåringar som dessutom ser ut att vara helt malplacerade de med eftersom de ser ut som om de bara är tolv år gamla.....

Hur lever ni andra "vuxna"?
Vet ni vart ni ska göra av er?
Sköter ni era tvättider i tvättstugan?
Tar ni Tag I Saker?
Kan ni tycka att det är pinsamt att inte ha något att prata om med andra "vuxna"?

Kommentarer
Postat av: Linda/Abuelita

Hej ! Jag känner mig också som 17 år när jag hamnar bland torrbollar som bara snackar ytligheter. Jag känner mig helt enkelt som For Ever Young och vägrar bli en torr och humorlös kärring. Och jag har fortfarande inte fått upp någon adventtstake eller börjat julstöka. Jag FÅR faktiskt sitta här och blogga i stället. så det så. Varken barn eller barnbarn ska komma hit i jul, utan vi (min man, som jag är lyckligt gift med sedan 1975, och jag ) ska åka till barnen och barnbarnen istället i år.



Kram!

Linda



P.s. Här har jag skrivit på min blogg om när det var fjortisfest för 60-åringar här hemma

http://blogg.aftonbladet.se/15613/perma/931056/

http://blogg.aftonbladet.se/15613/perma/933001/



2008-12-15 @ 21:02:31
URL: http://blogg.aftonbladet.se/15613/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback