Det här med amning.

Jag har fastnat på FL igen. Det blir bara så. Iaf har de ett Forum därinne med olika trådar. Nu har jag fastnat i amningstrådarna.
Den "hetaste" debatten handlar om amning på offentliga platser.Jag har kopierat trådstarten föratt det inte ska bli fel någonstans.

"Kom precis hem från ett restaurangbesök. Snett mitt emot mig satt en mamma som trodde att hela restarangen var lika intresserad av åsynen av hennes bröst som hennes eget barn. Måste erkänna att jag tycker det är ganska respektlöst att hiva fram tutten helt ogenerat, utan minsta tanke på att iaf FÖRSÖKA skyla sig lite grann. Även min sambo tyckte att det var lite väl magstarkt. Så vi åt fort, och gick därifrån illa kvickt. Två saker till; det var inte en jättefin restaurang, men betydligt schysstare än en kvarterskrog. Dessutom finns det en del av restaurangen som är avskild där hon skulle sitta ostört. Är jag den enda som reagerar såhär? "

Det är två läger och det ena tycker att man faktiskt kan titta bort när barnet får mat  om man stör sig medans den andra tycker att man kan visa hänsyn och skyla sig.
Senast jag tittade ( idag runt kl 14 ) så var det inte mindre än 1867 inlägg i debatten.

Jag undrar såklart vad folk tycker utanför FL.


Min ståndpunkt kan vi ta senare ;-)

Kommentarer
Postat av: Marie D

ho ho!

utgår givetvis från mig själv ;p ....

Jag försökte skyla men då för att jag kanske tyckte det var lite pinsamt ja framför allt i början..det klart att man kanske inte gärna satte sig i mitten av ett cafe el resturang,utan det föll sig naturligt att välja ett bord från start som inte var i mitt i alla fall,om det nu gick..

Om någon nu tycker det är så j-a jobbigt att någon ammar så är det ju bara till att inte titta!



kram

Postat av: Jolin

Hej!

Håller med dig Marie till punkt och pricka!



Vidare vill jag ju också klargöra att jag tycker faktiskt att om det är så att man vill lufta tuttarna efteråt så ska man få göra det. Det finns faktiskt annat att titta på gott folk!!



Tuttarna åker ju fram föratt ge barnet mat. Det är henne/honom jag visar hänsyn i första taget. Inte folk som blir generade av att man ammar. Thats my limit.



KRAMEN!

2008-08-15 @ 19:07:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback