Its a sign

Den senaste tiden har varit full med tecken. Tv, samtal, tidningar och övergivna tankar har alla landat på samma ställe.Överallt som mina ögon, öron och sinne har sökt sig har en sak gemensamt. The Big Picture.
Jag vet inte om ni har märkt det. Men jag har.
Idag pratades det om "Asfaltsdjungelns indianer" på tv. Jag fann mig själv tänka: "Först stadsjeeparna. Det är bra. Börja i liten skala."
Det är bra att det händer något. Frågan är bara vad som kommer hända.
Med andra ord: Vad kommer sen?
Hur får vi stadsjeepsägarna att inse att de överlever utan sin jeep?  
Hur får vi Svenssonfamiljen  att inse att det inte tjänar något till att sopsortera när du ändå tar bilen till sopstationen tjugo meter bort?
Hur får vi politikerna att inse att de måsta värna om miljön mer än sina löner annars finns det snart inga träd kvar att göra deras löner av?
 

 Stå inte och skrik er hesa mot väggar som ändå inget hör. Gör något som märks och förädrar i grunden.

Jag har frågat mig länge vad jag kan göra föratt förbättra. Efter ha sett en uppsjö av dokumentärer   ( av rena händelser faktiskt. Suttit och zappat och så har de sökt upp mig.)  och alla pekar åt samma håll. Som ensam individ finns det tre saker du kan göra.
Fortsätt att förändra ditt sätt att förhålla dig till saker. Alltså: Vakna upp ur dvalan och ruska lite på dig. Ta tag i all fakta som ligger och väntar på att bli sedd och sopsortera och gör de saker som du måste föratt dra ditt strå till stacken.
Påverka dina medmänniskor. Om det så bara handlar om en. Det är svårt att stå när alla runt puttar på dig.
Använd ditt sunda förnuft. Självklart.

Det lättaste och som skulle göra en direkt förändring skulle vara om alla bara slutade handla nya saker och saker slutade nyproduceras. Stäng skiten bara. Handla i andra hand och odla er egen mat eller handla maten som är närproducerad.
Fortsätt cykla och dumpa bilen.
Återvinn ALLT!
Släck alla lampor och njut av mörkret. Är du mörkrädd som jag så tänd ett ljus. :-)

Nu när vi vet bättre så måste vi göra något åt det generationer bakom oss förstört.

Back to nature babe!



Men snälla gör något bara.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback