Daugava

Så heter Lars nya album. Jag fick det ikväll av systrarna mina. Vi ska ju på spelningen senare. Liza sa att jag skulle bli besviken. Men tvärtom faktiskt. Han börjar hitta tillbaka till sitt forna jag. Det känns som att det inte händer mkt i hans liv direkt. Alla de upproriska känslorna som finns på de tidiga albumen är ersatta med en sorts känsla av att han har gått vilse men på ett moget vuxet och lungt sätt.  Det är ett klart uppryck sedan "Humhum från humlegården" som kanske var en höjdare att spela i  "Allsång på Skansen" men i mitt vardagsrum slog den sannerligen inte igenom.
Nej. Ska det vara Lars ska det vara höst och svårt eller sommar och upp, upp och befriande!
Han har fått mig att fatta att även om man har barn och är lite vuxen sådär undrar man över samma saker som då.
Livet,universum och allting.

Alltså vi lever och mår bra.
Idag har vi haft lite kalajs för mig och Erik. Fika med exotiskt frukt och kaffe. Mycket kackel.
Jag ahr spenderat dagen med att ta Ongen till dagis, där det togs kort, och slagit sönder möbler. Ja, gamla möbler föratt vi ska kunna ta dom till tippen. Vi köpte nytt till Ongens rum igår. IKEA halleluja!
Möblerade och sorterade så fint i hans rum. Nu är det en fröjd att gå in där. Som det ska vara.
Sen så städades det och donades. Himmel. Släkten kom och det fikades.
Nu ska jag börja ta tid för mig själv med.


Vi ska till Ullared och Gekås på Lördag. Ongen gillar inte riktigt konceptet med shopping bara så vi vet inte riktigt hur vi ska göra med honom. Någon som vill köpa honom för en slant? ;-)

Ongen heter han numer. Hua. Vilken envis gosse. Högljudd tror jag dessutom är en underdrift. EMn en mycket trevlig sak är att han nu kan uttala vad han säger mera.
På kvällen talar han om för en att han älskar en sen får man puss och så ska han sova. Herregud vad jag älskar honom.

Erik och jag har inte riktigt gett varandra presenter än. Men jag är så nyfiken. Han vägrar ge mig en hint om vad det kan vara! Gah! Det enda han sagt är att det är en sak som inte kommer förrns imorgon.... AAAAH!





Kommentarer
Postat av: M.Dyvnäs

Hej!!
slutar ditt nr på 05?
funderar på om jag har det rätta...
hittade ni massa kul på GK;s???
dags för en tur för våran del här med...
kram

2007-09-30 @ 20:49:21
Postat av: Malle

Haha, Ongen, så kan det ju vara förstås :)
Vad blev det för present? ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback