Nu är det snart jul.... igen.

Jag egentligen tusen saker att göra och femton tyyysen saker att slå in i fina fina svarta paket. Men det är så att jag vet inte i vilken ände jag ska börja i. Tomtedjävelns eller min?

Stuff to do.

-Klassikern*
-julstök a la pynt
-Städa ur en garderob som är full med saker som ska till loppis.
- sortering av gamla papper samt arkivering ( i öppna spisen**)
-slå in julklappar
-Ordninggöring av förråd föratt kunna få upp jullådan samt gran
-uppsättning av hylla/-or i köket

Det kommer nog mera. Det gör det jämt.



*Vilken innebär de klassiska städmomenten som jag sparar tills jag inte kan ignorera dom längre; dammning, Diskning, Dammedusning, Skura golv, Wc, vattna blommorna samt iordningplockning av iopslängda högar-under-veckans-gång.
**Som vi inte har. Ser fram emot bål sedan.

Kommentarer
Postat av: Maria Vuitton

För att de skulle typ frysa ihjäl annars. Och säkert mkt lättare få lunginflammation.. de skakar jättemkt om de inte har på sig nån ylletröja. Det är inte alltid jag tar på de det ute. Tyvärr så bor vi i ett jättekallt land... Men förhoppningsvis så ska vi flytta utomlands snart och då behöver de aldrig mer ha på sig nåt :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback